مشار نیوز - آخرین خبر

آخرین اخبار از همه‌جا

آخرین اخبار از همه‌جا

مشار نیوز - جدید‌ترین و پربیننده‌ترین خبرها را ببینید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در ماه رمضان هرگز زولبیا و بامیه‌های رنگی نخرید

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴ ق.ظ

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن مضر است از مردم خواست تا از خرید نوع رنگی این شیرینی خودداری کنند.


وی عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان تغذیه‌ مصرف زولبیا و بامیه را در ماه رمضان به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن توصیه نمی‌کنند و به جای آن مواد مقوی و انرژی زا همچون خرما و کشمش را مفید می‌دانند.

رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران بیان کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی که اخیراً‌ به بازار آمده به علت استفاده از رنگ های غیرمجاز باعث آسیب جدی به کلیه، کبد و قلب و عروق می‌شود.



وی تأکید کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی معمولاً در مکان‌های بهداشتی تهیه نمی‌شوند که این مسئله در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش خواهد داد.


عزیزی یادآور شد: مصرف زولبیا و بامیه‌ خطر ابتلا به دیابت را در افراد افزایش می دهد که بهتر است در ماه رمضان مبتلایان به این بیماری خرما، کشمش و حتی توت خشک شده را جایگزین این شیرینی چرب و آسیب‌رسان کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی